top of page

Timebeskrivelser

IMG_9205.jpg
_MG_2829-Edit.jpg

På Spirit kan vi tilby byens beste timeplan med dyktige, inspirerende og kunnskapsrike instruktører. Vi har valgt å fokusere på effektivitet, utbytte, kvalitet, tid og gode kombinasjoner på våre timer. Mange av timene er korte og effektive sånn at enhver skal kunne finne tid til trening i en travel hverdag, har du god tid er det lagt opp slik at flere timer lett kan kombineres.

Trivsel er i fokus og latteren sitter løst, det oser energi og masse treningsglede på våre gruppetimer.

Vi har varierte timer og noe for alle og enhver uansett nivå, treningserfaring, mål og ønsket utbytte.

Har du ikke prøvd enda? Ta kontakt for en gratis prøvetime.

Onlinebooking via appen Boost System eller via vår nettside.

Husk rene innesko, håndkle, drikke og egen matte!

Hva vi tilbyr

Puls hiit & botypump

Her kombineres kondisjon og styrke på sete/lår. Enkle grunnleggende trinn på gulv der vi jobber for å øke pulsen mest mulig i dragene. Hvert pulsdrag er på ca 7-8 minutter, i pausene kjører vi styrkeøvelser på core.

På slutten bruker vi miniband for å styrke muskulaturen i beina og få god kontakt med setemuskulaturen.

Step Energy

Kondisjonstime som kjøres i intervaller på stepkasse.

Pulsstep er en ren kondisjonstime der vi bygger oss opp mot pulstopper. Pulsstep styrke kjøres vekselsvis med kondisjon på step og styrke med vekstang.

Core & Foamroller

De fleste av oss sliter med muskelspenninger og stram muskulatur. I tillegg er ofte en svak kjerne et problem, dette sammen gjør at vi ofte sliter med unødvendige vondter og plager.

Her får du styrket mage/rygg, rullet, massert og løst opp spenninger og problemområder ved bruk av foamroller.

Funksjonell styrke

En effektiv styrketime hvor vi utfordrer hele kroppen på ulike nivå, både med vekter og egen kroppsvekt. Vi kombinerer ulike funksjonelle og tradisjonelle øvelser. Vi kjører mange repetisjoner og få pauser, på denne måten vil du hele tiden jobbe med høy puls.

Spirit Yoga

En roligere yogatime basert på hatha-yoga, her har vi fokus på balansen mellom kropp og sinn. Du får en blanding av styrkeøvelser, uttøyning, pusteøvelser og avspenning. En perfekt avslutning på dagen der du får roet ned kroppen og tatt vare på deg selv. Ta med egen matte.

SpiritXpress

Kombinasjon av styrke og kondisjon for maksimal treningseffekt gjennom hele timen. Intervaller, antall og øvelser varierer fra time til time. Vi bruker både vekter og egen kroppsvekt og du tilpasser tyngden til ditt nivå. Høy intensitet og få pauser.

Pop Pilates

Kombinerer tradisjonell pilates med moderne musikk. Ei fullkropps -og utstyrsfri treningsøkt som vil styrke kjernemuskulaturen og øke bevegelighet i en stiv rygg. Vi jobber barbeint på matte og du kan regulere tyngde og vanskelighetsgrad. Passer for alle uansett nivå og erfaring. Mild trening som styrker svake punkt. Ta med egen matte.

Yogalates m/ stor ball

En skånsom time der fokuset er på styrke, stabilitet, pust, kroppsholdning og bevegelighet.

Styrke av kjernemuskulatur i form av ulike øvelser som involverer hele kroppen. Her tilpasser du vanskelighetsgrad etter nivå og styrke. Ta med egen matte.

TRX-slynge

En tøff time som utfordrer deg både på styrke og kondisjon.

Her jobber vi kun i TRX-slynge med egen kroppsvekt som tyngde. Det kreves mye jobb av hele kroppen med fokus på stabiliseringsmuskulatur i både mage/rygg og skuldre. Du får styrke, fleksibiltet, balanse og utholdenhet.

Spirit Shape

En lavterskel styrke - og kondisjonstime som passer for alle uansett nivå. Øk pulsen ved å gjøre enkle dansetrinn og bevegelser til herlig musikk, uten hopp og sprett. På denne måten belastes knær og rygg på en mer skånsom måte. Du skal likevel få svette og kjenne at kroppen jobber.

Bootypump

Styrke for rumpe, lår og stabilisering av bekken. Vi bruker miniband for optimal muskelkontakt.

For mye sitting i hverdagen fører til dårlig kontakt med setemuskulaturen. Smerter, skjevbelstning og ryggproblemer kan være resultatet. Her vil du vekke til live muskler du ikke har kjent på ei stund.

Tabata

Intervalltrening der vi kombinerer både styrke og cardio. Timen gjennomføres i intervaller på 20 sekunder jobb og 10 sekunder pause X 8. Under disse fire minuttene vil hver enkelt jobbe maksimalt ut ifra sitt nivå. Øvelsene varierer fra gang til gang.

Styrke pilates

Styrke for hele kroppen men med fokus på core/ kjernemuskulatur. Mage og rygg er vårt kraftsenter og det er viktig med styrke her for å unngå ryggproblemer og feilbelastning i hverdagen. En sterk kjernemuskulatur er viktig for god teknikk i alle styrkeøvelser og er skadeforebyggende. Her jobber vi med egen kroppsvekt med utgangspunkt i både styrke og balanse. 

Step Styrke Energy

Vi jobber i intervaller med puls og styrke. Det kjøres enkle og effektive styrkeøvelser annenhver gang mellom energiske pulssanger på step. Målet er at du skal yte maks på pulssangene og komme litt ned på styrkeøvelsene. En komplett time der du får alt sammen med god musikk og herlig stemning!

Poweryoga

En moderne yogaform som har sitt utspring fra Ashtanga Yoga og aerobic, mer fysisk krevende enn tradisjonell yoga. Synkronisert pust og bevegelse, ett pust - en bevegelse. En blanding av klassiske yogaøvelser og mer fysisk krevende øvelser. Her brukes musikk, timene er enkle, lette og morsomme. Fokus på riktig trening ut fra moderne prinsipper mer enn tradisjon.

Ta med egen matte.

bottom of page