TIMEBESKRIVELSER

På Spirit kan vi tilby byens beste timeplan med dyktige, inspirerende og kunnskapsrike instruktører. Vi har valgt å fokusere på effektivitet, utbytte, kvalitet, tid og gode kombinasjoner på våre timer. Mange av timene er korte og effektive sånn at enhver skal kunne finne tid til trening i en travel hverdag, har du god tid er det lagt opp slik at flere timer lett kan kombineres. Trivsel er i fokus og latteren sitter løst, det oser energi og masse treningsglede på våre gruppetimer.

Vi har varierte timer og noe for alle og enhver uansett nivå, treningserfaring, mål og ønsket utbytte.

Har du ikke prøvd enda? Ta kontakt for en gratis prøvetime.

Puls hit

En ren kondisjonstime på gulv som kjøres i intervaller. Enkle grunnleggende trinn der vi jobber både oppe og nede for å øke pulsen mest mulig i dragene.

Hvert pulsdrag er på ca åtte minutter, i pausene kjører vi styrkeøvelser på core.

Pilates

En skånsom time der fokuset er på styrke, stabilitet, pust, kroppsholdning og bevegelighet.

Styrke av kjernemuskulatur i form av ulike øvelser som involverer hele kroppen. Her tilpasser du vanskelighetsgrad etter nivå og styrke.

Pulsstep

Kondisjonstime som kjøres i intervaller på stepkasse.

Pulsstep er en ren kondisjonstime der vi bygger oss opp mot pulstopper. Pulsstep styrke kjøres vekselsvis med kondisjon på step og styrke med vekstang.

TRX-slynge

En tøff time som utfordrer deg både på styrke og kondisjon.

Her jobber vi kun med egen kroppsvekt som lett justeres. Stabiliseringsmuskulatur i både mage/rygg og skuldre får utfordret seg. Du får styrke, fleksibiltet, balanse og utholdenhet.

Foamroller/ stretching

De fleste av oss sliter med muskelspenninger og stram muskulatur. Vi går med vondter og plager som kan unngås, ofte fører stram muskulatur til dårlig utførelse og kontakt i styrkeøvelser.

Her får du rullet, massert, tøyd og løst opp spenninger og problemområder.

Zumba

Zumba er ei treningsform basert på aerobic og dans utført til latinamerikansk musikk. Bevegelsene er basert på de mest populære latino dansene salsa, reggaeton, merengue, samba, cumbia. Jaime lager god stemning og sørger for en fantastisk dansetime. Her får du opp pulsen og får utfordret kroppen med ulike bevegelser og rytme.

Funksjonell styrke

En effektiv styrketime hvor vi utfordrer hele kroppen på ulike nivå, både med vekter og egen kroppsvekt. Vi kombinerer ulike øvelser på ulike plan, rotasjoner og funksjonelle øvelser. Vi kjører mange repetisjoner og ingen pauser mellom øvelser, på denne måten vil du hele tiden jobbe med høy puls.

Bootypump

Styrke for rumpe, lår og stabilisering av bekken. Vi bruker miniband for optimal muskelkontakt.

For mye sitting i hverdagen fører til dårlig kontakt med setemuskulaturen. Smerter, skjevbelstning og ryggproblemer kan være resultatet. Her vil du vekke til live muskler du ikke har kjent på ei stund.

Zumba Strong

Zumba strong er høy intensitets intervall trening (HIIT), her er alle bevegelser synkronisert og passer til rytmene i musikken. Timen passer for alle og det jobbes både med styrke og kondisjon. Her trenger du ingen form for koordinasjon eller takt siden dette ikke er en dansetime som den vanlige zumbaen.

Tabata

Intervalltrening der vi kombinerer både styrke og cardio. Fem øvelser der hver øvelse gjennomføres i intervaller på 20 sekunder jobb og 10 sekunder pause X 8. Etter disse fire minuttene av en øvelse er det ett minutts pause før neste øvelse. Øvelsene varierer fra gang til gang.

SpiritXpress

Kombinasjon av styrke og kondisjon for maksimal treningseffekt gjennom hele timen. Intervaller, antall og øvelser varierer fra time til time. Vi bruker både vekter og egen kroppsvekt og du tilpasser tyngden til ditt nivå. Høy intensitet og få pauser.

Core

Styrke for core/ kjernemuskulatur. Mage og rygg er vårt kraftsenter og det er viktig med styrke her for å unngå ryggproblemer og feilbelastning i hverdagen. En sterk kjernemuskulatur er viktig for god teknikk i alle styrkeøvelser og er skadeforebyggende.

Soma Move

SOMA MOVE®  omfatter rent fysisk alle treningsbare aspekter, som styrke, mobilitet, balanse, koordinasjon, spenst og kondisjon. I tillegg jobber man med det myke, og opplevelsen av å arbeide med kroppen som en enhet er sentral. SOMA MOVE® bygger på en intensjon om å gjøre effektive, sammenhengende ("flow") bevegelser for å fremme en naturlig, funksjonell og veltrent kropp. Bevegelsene  er ofte inspirert av dyre-bevegelser.

Pop Pilates

POP Pilates kombinerer den tradisjonelle pilatesen med moderne musikk. Det er en fullkropps -og utstyrsfri treningsøkt som vil styrke kjernemuskulaturen og øke bevegeligheten i en stiv rygg. Vi jobber barbeint på matte og du kan regulere tyngde og vanskelighetsgrad. Denne treningsformen passer for alle uansett treningsnivå og erfaring. En mild treningsform som styrker våre svake punkt.

Poweryoga

Poweryoga er en moderne  yogaform som har sitt utspring fra Ashtanga Yoga og aerobic, den er derfor mer fysisk krevende enn tradisjonell yoga. Den har fokus på synkronisert pust og bevegelse. Ett pust - en bevegelse. Poweryoga er en blanding av klassiske yogaøvelser og mer fysisk krevende øvelser som utføres i en bevegelse.

I denne formen for yoga undervises det med musikk, timene er enkle, lette og morsomme. Her er det fokus på riktig trening ut fra moderne prinsipper mer enn tradisjon.

Ta med egen matte.

Vår adresse:

Fannestrandsvegen 72 , 6416 Molde

Betjente tider:

                  Dag                  Kveld

Mandag: 0830 - 1200        1600 - 2000

Tirsdag:                            1600 - 2000

Onsdag: 0830 - 1200        1600 - 2000    

Torsdag:                           1600 - 2000

Fredag: 0800 - 1100